ny ankommet.

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

ny ankommet.

Indlægaf ninka » 28 feb 2011 15:04

Hejsa
jeg er en "ung" kvinde på 44.

jeg lider af panik angst, angst for medicin og bivirkninger, som jeg desværre tror, jeg får alle af!

Jeg har siden barndommen været en del syg, og derfor fået en masse medicin!
Jeg har nok lidt lidt af angst i mild grad, hele min barndom.

Første gang jeg mærkede angstens grimme ansigt, var i mit første ægteskab, min mand drak temmelig meget, det gik ud over mig og børnene, men der skulle desværre gå 16 år, før min dengang 15 årige dreng, gav mig et los i røven og sagde, nu er det afsted, og det er fanme nu.
Jeg var på det tidspunkt, så ude af balance med mig selv, jeg var stresset, havde firma og arbejdede mange timer om ugen.
jeg fik det sådan, at jeg ikke kunne tage telefonen uden at jeg var ved at tabe den fordi jeg rystede så meget, låste altid døren, rullede gardiner for, lukkede ikke altid op, hvis der blev banket på.
Jeg var en "stærk" kvinde, overbeviste jeg mig selv om, så jeg kunne klare det, og tvang mig selv igang igen.
jeg havde det dårligt, og der skulle gå 5 år, før bægeret flød over...... Jeg blev skilt, fandt en dejlig mand, blev gravid, ventede tvillinger, hvoraf den ene ikke så dagens lys.
vi havde det godt, og var blevet tilbudt nyt job, i Sverige, vi skulle til jobsamtale, og tog derfor de 3 af børnene med og lod lillemanden blive hjemme. Da vi kører under broen, rammer angsten mig med sådan en kraft, jeg ikke har prøvet før, jeg ser der drypper med vand ind i tunlen, jeg skriger i vilden sky, ungerne tror jeg laver sjov, jeg ryster og er vildt bange, jeg kan ikke få luft, og de næste 5 timers køretur er et sand helvede, jeg kan overhovede ikke lade være med at ryste. sådan går det i 4 dage, inden vi skal hjem......nu har angsten så for alvor gjort sit indtog. og Nej, vi tog ikke jobbet, jeg kunne simpelthen ikke overskue en flytning, og at børnene skulle flyttes ud af deres trygge omgivelser.
jeg har i perioder daglige angst angfald...får medicin og motion for det. er blevet tildelt fleks, nok mest pgå en dårlig ryg.

min mand er ikke helt så forstående overfor mig og mine anfald, det er ikke nemt at forstå, en ellers stærk kvinde går ned.
fik en depression i sommers, som jeg er på vej udaf.
lige nu, har jeg det nogenlunde.

Ninka
ninka

Re: ny ankommet.

Indlægaf Viksi_ » 02 mar 2011 16:04

Hej, jeg er en 31 årig kvinde, samboende med mine 2 børns far og bosiddende i nærheden af Herning. Jeg lider pt. af panikangst og HADER det....specielt fordi jeg ikke kan være alene overhovedet, så er hele tiden afhængig af, at jeg kan tage forbi en veninde indtil min mand kommer hjem fra arbejde. Jeg har ikke lyst til at tage på arbejde resten af ugen, da jeg igår og idag har haft det skidt, men aner heller ikke, hvor jeg skal tage hen, så har med næb og kløer forsøgt at finde en med samme problem, som vil stikke næsen sammen med mig.......:-)) Jeg er en ganske alm. pige, som elsker at snakke og ellers bare pt. slappe af......har bare uheldigvis ikke kunne finde en sådan soulmate og det virker ikke til at der er mange, der har problemer med at være alene, selvom de er angste, men det har jeg.....og slemt....! øv øv. Men jeg forstår altså din sygdom og går ud fra, at du også hader det voldsomt !
Viksi_

Re: ny ankommet.

Indlægaf ninka » 05 mar 2011 13:15

Ja, jeg hader det som pesten, og jeg havde også en periode, hvor jeg ikke kunne være selv.
Det er meget invaliderende, når man ikke har overskud til at være selv, og sikkert også belastende for familien der skal finde "barnepige".....har selv haft det sådan. Min mand arbejdede om natten, utallige gange sms'ede eller ringede jeg. Kunne konstant høre nogle, eller også kunne jeg ikke få luft, eller så var jeg nok noget der var døden nær!! :D
For 2 år siden valgte han af egen fri vilje at tage dag hold, da han ikke længere kunne holde til natarbejde.
DEJLIGT for mig.

bor nær Vejen :D
ninka

Tilbage til Præsentation