Præsentation

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Præsentation

Indlægaf AnjaBendix » 11 jan 2011 14:51

Er ikke helt ny her inde, men har da slet ikke fået præsenteret mig "ordentligt", så det kommer her :D
Jeg hedder Anja Bendix, og har i et par år lidt af angst. Fik diagnosen panik angst, men har helt sikkert haft (som mange andre med angst) flere forskellige angst former inde over. Har været meget bange for at dø og/eller blive sindsyg, få en uhelbredelig sygdom, været angst for angsten og ja, i det hele taget var jeg bange for det meste, mest af alt for at være i mig selv.
Den dag i dag, har jeg lært at være i angsten, hvilket for mig betyder dels at jeg kender den og derfor ikke længere er bange for den, og dels at jeg kan vælge at gøre de ting der skræmmer mig. Det er ikke længere angsten der styrer mig.
Det har været en lang proces at nå her til, men selv om det har været hårdt og til tider har fået mig til at spekulerer over om det mon var det værd, ville jeg den dag i dag ikke havde undværet noget af det.
Det har været og er stadig mit livs rejse, jeg har gennem de sidste år lært mig selv bedre at kende, og fået større mod på livet, hvilket giver mig en fantastisk følelse af frihed.
Jeg har siden jeg selv første gang oplevede et panikangst anfald, snakket åbent om både angsten, at jeg i en periode var indlagt på psykiatrisk, psykolog behandling osv., både for ikke at føle mig så alene i det, men mest af alt fordi jeg gerne vil være med til at bryde det tabu der er omkring psykiske sygdomme.
Jeg har en hjemme side om angst, som du skal være velkommen til at læse med på, du finder linket her under.
Kærligst Anja Bendix www.anjabendix.dk
AnjaBendix

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Præsentation