Ny bruger - tvivlsomt helbred

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Ny bruger - tvivlsomt helbred

Indlægaf mrwheel » 08 dec 2010 20:31

Hej alle

Jeg var i går med til et møde på Psykiatrisk afd. på Odense Universitets hospital som jeg nød meget.

Og jeg blev der klar over at jeg ikke er ene om at lide af angst, men hvor om alt er så har jeg 2 grunddiagnoser som jeg har lært at leve med, der er disse 2:

• Epilepsi (anfaldsfri og ikke på medicin)
  • Klinefelter syndrom

Jeg vil tro at meget af den angst jeg har stammer fra folkeskolen hvor jeg blev mobbet meget, mobberiet begyndte foralvor i 4 eller 5 klasse da jeg nægtede at være med til at raspe (tyveri) i butikker, jeg blev ofte udsat for grov mobning, det værste var at blive spyttet på, og min klasse lære den gang ville ikke gøre noget ved det, det var et problem uden for skolen, selv om det sket i skolen.

Jeg blev nemlig i folkeskolen drillet med flyve øre, brilleabe osv. Ang. brilleabe der kunne jeg give svar tilbage med det samme, som regel med at de var aben og jeg havde brillerne. Men når det gælder flyve øre og at man har svært ved at følge med i timerne så bliver det alt for meget, bægret flyder over, og det var nemt for mig at forsvinde især når man bor tæt på skolen, så jeg tog tit hjem fra skole, selv om jeg burde være i skolen, men som om det ikke var nok det med mine øre og briller, begyndte lærerne at sige at jeg dagdrømte, de dagdrømme skulle vise sig at blive værre med tiden, det tog til i styrke - vi vidste ikke hvad det var.

Det var først i 9. klasse jeg fik stoppet at de mobbe mig i den klasse jeg gik i, jeg valgte at få syet mine øre ind så de ikke stod for meget ud, det var en lykke at få det lavet, jeg tog kampen op mod mine kammerater, hvis man kan sige det i dag?
men da jeg efter et par dage kom i skole med turban på troede alle at jeg havde været ude for en ulykke selv lærerne troede at jeg havde været ude for en ulykke, men nej det havde jeg ikke, jeg havde bare fået syet mine øre ind, men det fortalte jeg ikke før dagen jeg skulle have taget forbinding af og have fjernet tråde, da jeg kom i skole igen fik piben en helt anden lyd, de havde ikke troet jeg ville gøre det.

Efter folkeskolen tog jeg et år på EFG Levnedesmiddel på Dalum Tekniske Skole, jeg gennemførte året men ikke med den udgang som jeg havde ønsket. Jeg fik at vide at jeg ikke kunne få lige den uddannelse jeg måtte ønske pga. dårlig ryg, mit ønske var at blive kok, det var en meget stor nedtur, så jeg valgte at gå ad mejeri linjen. det var i året 1988 - 1989.

Men intet gik godt så jeg foresatte med at komme på Odense Pruduktions Højskole hvor jeg kom på lakseriet, en afdeling hvor man opdratter ørreder.

Efter et år på Odense Produktions Højskole, tog jeg på Odense Tekniske Skole hvor jeg havde valgt Bygge og anlæg også det man kalder byg og ødlæg på skolen, for der bygger man får bedømmelse og ødelægger bagefter, jeg havde valgt at gå ad elektrikker linjen men heller ikke her lod det sig gøre at finde en læreplads fordi jeg allerede den gang rystede på mine hænder mange læremester mente at jeg var alkoholiker eller andet. Det er meget nedtur at få det at vide.

Jeg besluttede derfor at tage et basis år på Kolding Tekniske Skole Jordbrug's linjen, det var meget sjovt at prøve og jeg har mange gode minder fra den gang. Jeg var blevet god til at håndtere mange af de dyr der var i sær på Dyrebrugsskolen der dengang lå ved Vejle i en lille landsby der hedder Vinding. Her kan se nogle af de dyr jeg har arbejdet med også da jeg kom retur til Dyrebrugsskolen i skolepraktik.

Efter ophold på dyrebrugsskolen, fandt jeg en lære plads på en gård i Hårby på fyn, men ak efter 14 dage måtte jeg stoppe delsfordi at jeg ikke måtte bruge gummi hanske når jeg skulle gøre rent efter brug af stærke rengøringsmidler i malke rørene, dette betød desvære at jeg fik hud afbrændninger og det kommer tilbage nu og da at huden skaller af på nogle af mine hænder, og så kunne jeg ikke tage at han skulle sparke dyrene når de ikke gjorde som de skulle i hans øjne, jeg var der kun i 14 dage.

Efter den oplevelse var jeg psykisk nede og havde det dårligt med mig selv, det blev forår og jeg valgte at tage en tur til København for at besøge min Mormor, og det fik en betydning for mig. Mere følger i næste kapitel.

Onsdag den 9. Maj 2007 var jeg taget en tur til Fredericia for at kigge på hjælpemidler, dels var jeg taget af sted for at kigge på en bil, men jeg var også taget af sted fordi jeg skulle have nye hjul på min kørestol, men jeg mødte skuffet op for det viste sig at hjulene ikke var kommet, og først ville komme senere samme aften.

Men så kørte jeg i stedet for rundt for at kigge på mange af de andre spændende ting på messen, og til sidst kom jeg ned til en stand der har med biler at gøre, denne stands navn var Autohuset Vestergaard A/S og jeg fik en god snak med begge sælgere, og den første spurgte til hvor i landet jeg var fra og da jeg fortalte at jeg var fra Odense, fik jeg den sælger der har med Fyn at gøre.

Han anbefalede mig at tage kontakt til Odense Kommune med hensyn til at søge en bil, og så begyndte vi at snakke om hvad jeg laver i min fritid og der kom jeg ind på at jeg arbejder med hjemmesider, og så begyndte en længere snak som rent faktisk endte med at jeg kom ind på at jeg kunne søge et skånejob hos Autohuset Vestergaard.

Efter at jeg var kommet hjem tog jeg kontakt til Kommunens Aktivitets og trænings center med hensyn til at søge en bil, men det var ikke nok, jeg tog også kontakt til min Førtidspensions sagsbehandler så jeg kunne komme ud til hende så jeg kunne få lavet en henvisning til en Fleksjob og skånejob konsulent, jeg kunne komme til samtale med min pensions sagsbehandler den 22. maj, og det første og eneste møde jeg nåede at få med min Job konsulent var den 8. juni sammen med min kommende arbejdsgiver og der blev det besluttet at jeg var ansat i skånejob med virkning fra den 1. juni 2007 og det er et super godt arbejde jeg har fået. Bare de husker at jeg ikke kan arbejde under stress.

Lige for tiden føler jeg mig ekstra presset og har bare i dag haft 2 angst anfald, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Min kommune mener at jeg lider af en personligheds forstyrelse der gør at jeg ikke selv kan tage beslutninger.

Vil i læse mere om mig på besøg min hjemmeside på http://www.handikapinfo.dk

Det varr lidt om mig - håber ikke at i er blevet trætte af at læse om mine problemer.
mrwheel

Re: Ny bruger - tvivlsomt helbred

Indlægaf Martin Christensen » 09 dec 2010 13:18

Personligheds forstyrrelse? hmmm, alle vores personligheder er en slags forstyrrelse :-)

Ihvertfald i forhold til hvor stilheden "bor". Det er vigtigt at du minder dig
selv om at du IKKE er et offer i det her "system" og at det pres du føler, er fra dine egne tanker om "situationen". Så øv dig i at iagttag tankerne istedet for at
involvere dig i dem - lettere sagt en gjort, det erkender jeg - men begynd NU og mind dig om at den smerte/ubehag du oplever ifb med "pres", kommer fra dit tankeskabte forhold til situationen. De tanker som "reagere" på ydre begivenheder og dermed starter en bestemt følelses tilstand i dig, gør du IKKE med vilje og det kan ikke betale sig at kæmpe mod disse tanker - der kommer blot flere.

Der er mange måder at øve sig i en dybere stilhed end tankernes larm - meditation, erkendelse af at du IKKE er tankerne men den bevidsthed som ved når der er tanker. Prøv at fokuser på stilheden istedet for at "få tankerne til at gå væk" - det er en af mange nøgler til indre fred og ro.

kh martin

PS. Kan varmt anbefale følgende bøger:

Eckhart Tollé,s "Lev i nuets kraft" eller "En ny jord"
Ernest Holm Svendse "Nærvær"
Hans Christian Andersen "Gør dig fri af tankens tyrani"
Martin Christensen

Tilbage til Præsentation