Skør!!!

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Skør!!!

Indlægaf skør » 28 okt 2010 00:45

Hej.Er en kvinde på 35 år. Har haft angstanfald siden jeg var 17. Været på medicin on-off siden jeg var 19-20 år... Gik ned med stress og efterfølgende drepression i Jan. 2010. Fik henvisning til psykolog og har her Mandag sidste samtale af 24.
Ved egentlig ikke om det har hjulpet.......... Måske jeg ikke kan hjælpes!! Lider af panik angst(især om natten)-depression-ocd-har bulimi,tja listen er lang.Suk..... Kan egentlig ikke huske hvordan det føles ikke at have ondt indeni. Tænker indimellem at jeg måske holder af det!!! Der må jo være en grund til jeg ikke reagere positivt på medicin og behandling. Du skal bare ændre din tankegang; siger alle... Men hvordan gør man DET???? Hader også at tale om mig selv-det en befrielse det er sidste psykolog time på Mandag. Gør ALT for ondt at tale om det der sker indeni mig.. Jeg er skør...............
skør

Re: Skør!!!

Indlægaf mullemusen » 28 okt 2010 19:08

hmmm. nej du er ikke skør...du er ude af balance...men når angsten osv har haft så godt fat i sig, hænger den godt ved og bliver en del af sig selv....og det føles somom man bliver skør af det.....men man kan faktisk godt få den til at slippe, men ting tager tid....jeg har heldigvis kun haft angst i 2 år, men først fået diagnosen for 3 mdr siden....jeg troede at sådan var jeg blevet, for jeg fejlede jo ingenting,så jeg var nok ved at blive småskør... lægen ville/kunne jo ikke se der var noget galt, jeg skulle bare tage den med ro...JA TAK, nemmere sagt end gjort....men jeg havde det jo dårligt uden at kunne forklare hvorfor....
jeg har mine gode og dårlige dage, de dårlige bliver heldigvis færrer, men de er der...har fx lige haft 3 super dage, hvor jeg var mit gamle jeg...og så kommer der lige en dag hvor jeg går helt ved siden af mig selv, og de automatiske tanker vælter læsset for mig....(jeg valgte medicin fra)
nå men til sagen....det som har hjulpet mig meget er at når jeg mest har lyst til at grave mig ned, så tager jeg løbeskoene på og løber en lang tur så sveden hagler af mig, kommer af med min vrede på angsten og tankerne på den måde, og så siger de "kloge" at man frigør de naturlige lykkepiller på den måde (endorfiner)...og det gode er , at man faktisk føler sig rigtig godt tilpas bagefter, eller det gør jeg i´hvertfald...
jeg går til psykolog....det er osse fint, og har hjulpet mig et stykke...men har for nyligt købt og læst bogen: fri for angst...den har hjulpet mig rigtig meget til at forstå, måske fordi jeg læser det, og ikke bare lytter til en psykolog....når jeg har mine dårlige dage tager jeg fat i bogen, og så bliver det hele lidt mere ...ja hvad for et ord passer lige....overskueligt...men kan sagtens følge dig, for jeg var selv 100% sikker på at jeg var skør, og var sikker på at jeg pludselig kunne finde på at gøre onde ting ved mine børn, for jeg var jo skør...men heldigvis er det helt normalt at have de tanker ved angst.....( har jo aldrig været i nærheden af af opføre mig tåbeligt, men det bliver så virkeligt, fordi man til sidst tror på sine tanker)

håber det bedste for dig
Livet er fantastisk
Brugeravatar
mullemusen

Tilbage til Præsentation