Ny herinde - Ung med seperationsangst

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Ny herinde - Ung med seperationsangst

Indlægaf Amsn91 » 06 okt 2010 15:06

Hej! Mit navn er Anja og jeg lider af seperationsangst.
Jeg er selvdiagnosticeret efter at have snakket med de få psykologer en fraskilt mor nu kan have råd til oven i forsørgning. ingen har indtil videre kunnet hjælpe mig professionelt, især fordi det koster og dem jeg har været ved har virket inkompetente.

Jeg har levet med den her angst så længe jeg kan huske. I starten var det bare.. 'hjemve'. At være bange for at sove ude. Men da jeg blev ældre, omkring de 16, begyndte jeg at tænke i andre baner. Det var måske ikke så meget det at sove, men mere det at være væk?

Her for et par måneder siden fandt jeg en side om hvordan børn oplever seperationsangst. da jeg så det kunne jeg ikke lade være med at smile. Alt passede 100% på mig. Jeg har løjet for at blive hjemme, tvunget mig selv til at blive fysisk syg for ikke at skulle afsted, grædt, bidt, slået, haft anfald.

Men det er også noget af det der er vokset. Mine anfald og deres grad. da jeg var mindre var det meget bare gråd, hyperventilering og at jeg følte mig syg. Men nu er det kommet til den grad at jeg faktisk bliver fysisk syg automatisk, jeg for rystelser og ryk i kroppen, nærmest som spasmer og bliver faktisk bevidstløs mange af gangene.

Det er hårdt at leve med, men min lykke var gjort da jeg fandt det her site. For nu ved jeg at der nok er andre der har det ligesom mig, og nogle der måske har nogle gode råd til mig.

Mit navn er Anja. Jeg er 19 år. Jeg er gymnasiestudent 2010. Og jeg har angst.
Amsn91

Re: Ny herinde - Ung med seperationsangst

Indlægaf Tigerdyr » 15 okt 2010 02:44

Hej Amsn91

Ja...seperationsangst.....det ved jeg ikke så meget omkring, men jeg går ud fra at det er som alle mulige andre slags angst....at man føler at man ikke kan magte det, det man nu er angst for, at man undgår det, finder på undskyldninger for at slippe for at stå i den situation man er angst for. Overskriften på at komme ud af de fleste angst tilstande, det beskriver Mark Twain(en forfatter) rigtig godt....han sagde engang...gør de ting som du frygter allermest, og frygten dør. Det er den sætning jeg lever efter, selvom det føles umuligt somme sider, men det er alligevel den sætning der har fået mig længst ud af frygtens klør. Jeg lider af OCD, og jeg har siddet isoleret på et værelse i meget lang tid, og måden jeg er kommet ud i lyset på, er ved at konfrontere min angst...at vise mine tanker at de ikke har ret....for til sidst at få mere normale tanker, fordi jeg trodsede min angst.
Jeg ved ikke om du kan bruge min ord til noget, aligevel håber jeg at du får det bedre.

Stort kram fra Tigerdyr :-)
Tigerdyr

Tilbage til Præsentation