Lever med angsten og IKKE for den!

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Lever med angsten og IKKE for den!

Indlægaf Freespirit » 15 jul 2010 19:33

Mit liv i en nøddeskal.

Kan egentlig ikke huske hvornår det startede for det har altid været der!
Jeg kan huske at jeg som barn altid kaldte på min mor når jeg var lagt i seng om aftenen fordi jeg var bange eller bekymret
Når jeg var hos min far spurgte jeg ofte hans søde og lidt bestemte nye kone om symptomer jeg synes at kunne mærke. Mindes ikke hvad hun præcis svarede mig, men det var vist noget i stil med at det bare var pjat og at jeg var sund og rask. Og jo hun havde jo som oftest ret :).

Jeg har lært meget om mig selv de sidste 5 år og jeg har lært mig selv meget det sidste ½ år. Er blevet enig med mig selv om at vejen ud af angsten må være at lære mig selv de ting som jeg grundet angsten ikke har kunnet. Så for 1 måned siden på vej hjem fra byen tvang jeg mig selv til bl.a. at lære at spise pomfritter med fingrene igen også selvom jeg lige har kørt i bus og måske har glemt at svinge mig selv ind på sædet ved hjælp af min arm og ikke min hånd. Du tænker måske at det ser mærkeligt ud, men tro mig man kan på mirakuløs vis få det til at se næsten helt normalt ud,haha.

Min stedmor som intet kender til den angst jeg har levet med de sidste 5 år, spurgte mig forleden "Hvor er hende den naturelskende pige, som altid tog tingene for hvad de er og ikke tænkte nærmere over konsekvenserne, blevet af?
Hertil kunne jeg blot svare at "Hun er væk og har været væk længe"
Dernæst spurgte hun om jeg troede at koppen blev mere ren af at blive skyllet 3 gange (vi havde været i naturen og havde ikke opvaskemiddel med). Senere den samme dag spurgte jeg hende om hun synes det var slemt siden hun havde påpeget det. Hertil svarede hun de, for mig, hårdeste ord at høre. Hun fortalte mig at hun synes det var slemt. Hun havde lagt mærke til det i den uge vi havde været sammen. Og hun håber/håbede ikke det var noget som besværliggør mit liv. Min højt elskede stedmor havde gennemskuet mig på trods af at jeg har gjort alt for at skjule det virkelig alt!

Jeg er nu nået dertil hvor jeg NÆGTER at leve længere i angsten og har derfor valgt at leve med den.
Freespirit

Tilbage til Præsentation