Ny herinde - Min historie - Meeeeeget lang

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Ny herinde - Min historie - Meeeeeget lang

Indlægaf Susser.. » 19 nov 2009 01:50

Hej Alle! :D

Jeg er en ung pige på 24 år, jeg er endten meget meget syg, eller også lider jeg af sygdomsangst/dødsangst, jeg ved det ikke endnu...

Udadtil, er jeg en sød, glad, køn, stærk og udadvendt pige, det er meget vigtigt for mig at folk ser mig sådan, hvorfor ved jeg ikke...

Men inden i, er jeg meget svag, usikker på mig selv, og har ingen selvtillid, tror at alt jeg gør og siger er forkert, og donger altid mig selv i hovedet for alt! - og sådan har det altid været.

Jeg har boet i plejefamilie det meste af mit liv, flyttede derfra som 18 årig. Jeg flyttede ret langt væk, pga. uddannelse (som jeg aldrig har færdiggjort)

Ret kort tid efter flytningen fandt jeg en sød kæreste. Eneste problem ved ham, var at han var hashmisbruger, hvilket jeg desværre også hurtigt blev.
Vi røg hash, lige fra vi stod op om morgen til vi gik i seng om aftenen.. (han havde dog fuldtidsarbejde - jeg kunne ikke arbejde pga. bla. hashen)

Jeg har altid været bange for at tage hårde stoffer, jeg har altid været sikker på at jeg ville dø, hvis jeg gjorde det. Men nytårsaften 05, gjorde jeg det alligevel. Jeg tog amfetamin.
Jeg syntes det var rigtig fedt. hold da op en fest vi havde...
Jeg tog ikke særlig meget, men alligevel gik der 4 døgn før jeg kunne sove..
Da jeg endelig lagde mig ned for at sove, fik jeg det rigtig dårligt, mit hjerte begyndte at hamre helt vildt, jeg kunne ikke trække vejret, og inde i mit hoved så jeg billeder af alt jeg var bange for: ildebrand, ånder osv. Jeg vidse ikke hvad det var der skete, så jeg vækkede min kæreste, som sov, da han skulle op på arb. Han sagde at jeg skulle prøve at ryge lidt hash, så faldt jeg nok til ro, så det gjorde vi... jeg prøvede at lægge mig i sengen, men fik det ikke bedre, så jeg vækkede ham igen, og sagde at jeg troede at det var et angstanfald, og at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, og om han ikke godt gad køre mig på fjorden, så jeg kunne snakke med nogen der vidste noget om det, og så jeg kunne sikre mig at jeg ikke ville dø af det. Det gjorde han så.
Jeg snakkede med en dame derude, som bekræftede mig i at det var et angstanfald, og hun sagde selvfølgelig også at jeg ikke ville dø.. Hun gav mig et par sovepiller, og tilbød mig at tilbringe natten der. Jeg tog imod sovepillerne, men ville ikke sove der, ville have min kæreste hos mig når nu jeg havde det så dårligt. Så jeg tog hjem.. Og jeg sov..
Næste dag havde jeg det stadig rigtig dårligt og meget mærkeligt, og var bange for at det hele skulle ske igen om aftenen, så da det blev aften fik jeg min kæreste til at køre mig på fjorden igen, denne gang havde jeg min pude med. Jeg ville gerne være i "trygge" hænder hvis det skulle ske igen.. Jeg kom til samtale med en mand, som sagde at jeg aldrig skulle tage stoffer igen, og holde op med at ryge hash, ellers ville jeg få en psykose, men jeg måtte ikke sove der. De gav mig et par truxaler, samt en recept på dem, og sendte mig hjem igen..
De fortalte mig iøvrigt også at jeg ikke måtte tage pillerne og ryge hash samtidig, det ville føre til et anfald...
Jeg begyndte på pillerne og stoppede med at ryge med det samme...
tre dage efter "kom jeg dog til" at ryge igen, og ganske rigtigt - jeg fik mit andet anfald...
Derefter stoppede jeg med at ryge hash i tre år, men faldt så i for knap et år siden, og stoppede så igen for 4 mdr. siden.

Jeg har imellem alt det her haft flere forskellige jobs, men de holder altid kun 3 -4 mdr, og jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor..

Jeg har på trods af de to anfald aldrig set mig selv som en angst person - indtil jeg fandt denne side, og fik større viden om angst...

Jeg blev for ca. to mdr. siden smidt ud af min lejlighed, fodi jeg havde kat, som jeg ikke måtte, og bor derfor hos et vennepar, med mine katte, til jeg flytter i min nye lejlighed 1.12.09... Så jeg står i en ret stresset situation lige nu.

Mine sygdomssymptomer, begyndte dog noget før jeg flyttede ind her, men bliver bare værre og værre, og flere og flere.

Det startede sidste vinter med en øm venstre skulder, og tung arm, har det stadig.
Jeg har i knap et halvt år lidt meget af hovedpine, og klikkelyde i hovedet..
Efter jeg så er flyttet herhjem, er jeg begyndt at have lidt ondt i venstre bryst, det kommer ligesom i små jag indimellem.. Jeg synes jeg har lidt ondt i lungerne - specielt venstre, og ondt i ryggen/nakken... Min kæbe er efter et tandlægebesøg begyndt at sige knæk lyde, og gøre ondt.. Jeg har en mærkelig følelse i halsen, nærmest tør... svært at beskrive, men kan mærke det når jeg trækker vejret ind... Jeg har fået en uforklarelig lille bule omme i baghovedet...

Jeg har så siddet rigtig mange aftner/nætter i de sidste par uger og googlet alle mine symptomer, og finder de skrækkeligeste sygdomme..
Så det jeg er sikker på er jo at jeg har en svulst i hovedet, lungekræft, brystkræft, strubekræft, og nok også noget med blodomløbet, da mine hænder og fødder hurtigere begynder at prikke, som om de sover...

Så jeg er jo begyndt at blive bange - rigtig bange.. Det fylder alt i mit hoved, jeg tænker konstant at jeg snart skal dø, og er begyndt at få hurtigere og kraftigere hjertebanken..

Det gør det så ikke bedre at jeg started på rygestopkursus igår, og fik målt min lungekapacitet... den er en del lavere end det absolut minimum for min alder og højde :shock: :(

Jeg har været ved lægen flere gange, som bare kigger på mig og siger: du er sund og rask... Han gav mig en astma spray, som ikke rigitgt virker..

Jeg har nu skiftet læge, og skal afsted på tirsdag, jeg håber virkelig hun finder ud af hvad jeg fejler..

I al min googlen, fandt jeg denne side, og fuck hvor blev jeg glad... for uanset om jeg er syg eller ej, så er jeg også oveni blevet angst, og det er jo altid rart at vide at der er nogen i samme båd.
Men når jeg sidder og læser, kan jeg godt se at jeg faktisk altid nok har været en smule angst, på flere områder, hvilket pludselig for mig forklarer mine misbrugs tendenser, og mine problemer ved at fastholde et job, så uanset om jeg er syg eller ej, har jeg ihvertfald fået svar på nogen ting vha. denne side :D

Tak til dig, der har gidet at læse :D

I må meget undskylde mit meget rodede, forvirrende, og lange inlæg..
Susser..

Indlægaf Victor2 » 19 nov 2009 07:57

Åbenhed er noget opreklameret lort.
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:30, rettet i alt 4 gange.
Victor2

Indlægaf Ladybird » 19 nov 2009 08:02

hej og velkommen til denne side :)
jeg har også fundet siden fornylig og har haft meget gavn af den, især her i forummet.
Der kommer hurtig svar og folk herinde forstår hvordan man har det.
Ladybird

Indlægaf mv26 » 19 nov 2009 10:23

hej dig. ja sikke en historie. det er rarrt at dele det med nogle som forstår. du er kommet til et punkt hvor du har indset du har brug for hjælp, du synes ikke du får den hos din læge, og så gør du noget ved den. det er flot. men gør dig selv den tjeneste at lade være med at google symptomer på nettet, det kommer der aldrig noget godt ua af, når man er angst. for ja så har man kræft, pg svulster, for man kan altid få det til at passe på sig selv:) håber du finder hjælp som kan gøre dig i stand til at forholde dig til din angst. hilsen mv
mv26

Geografisk sted: 7200 Griindsted

Indlægaf Susser.. » 21 nov 2009 03:13

Tak for jeres svar! :D

Victor2:

Jeg fik helt en klump i halsen, da jeg læste dit svar, for jeg tror du har rigtig meget ret. Jeg har haft en meget svær barndom, og har oplevet en masse ting, man ikke burde opleve, meget har jeg fortrængt, men jeg ved at min krop stadig husker.. :(

Det med mine jobs, tror jeg også du har helt ret i, for jeg har, og har altid haft en manglende følelse af at høre til. Og det er jo ikke kun i mine perioder med hash at jeg har haft det svært med jobs.

Jeg begyndte at arbejde igen, i midten af August. Jeg gør rent ca. 10 timer om ugen på en skole før børn og unge med specielle behov, kører nogle af dem mellem skolen og deres opholdssted, hvor jeg også arbejder. På opholdsstedet er jeg 1 - 2 weekender om måneden, a 48 timer af gangen.
Jeg synes allerede at jeg er begyndt at "falde lidt af på den". Jeg ved ikke om det her, er fordi jeg ikke føler at jeg hører til, eller om det måske er fordi jeg identificerer mig meget med mange af de unge, som også lider af bla. angst, og på den måde måske mere føler mig som en af dem, end en af deres voksne... :?

Jeg har så haft nogle ekstra vagter de sidste par weekender, så jeg har ikke haft fri længe, og det er først i den periode at jeg faktisk har fået rigtig slem sygdomsangst. Nu har jeg så ikke været på arb. siden Onsdag (måtte sygemelde mig torsdag, og havde fri igår) og idag har min angst faktisk ikke været så slem.
Så måske det kan have lidt med stress at gøre også??? (selvom jeg godt ved at det da ikke er så ´meget arbejde, men alligevel...??)

Og så skrev du noget, som jeg ikke helt forstod, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det var, så skriver det lige i en ny... :oops: :oops: :lol:
Susser..

Indlægaf Susser.. » 21 nov 2009 03:17

Nå ja, det var dette her....

Victor2 skrev:Hej ...

Jeg kan tage helt fejl, men. Som jeg læser din historie, har du fået et ordentligt shock og det hele dit system runger endnu... I et forsøg på at finde ud af hvorfor det stadig gør det, tillægger du andre symptomer mere værdi end de har. Og bliver på den måde mere og mere "syg".

Pas på dig!

Vil du ikke være sød at uddybe hvad du præcist mener??? :oops: :lol:
Susser..

Indlægaf Victor2 » 21 nov 2009 09:52

Åbenhed er noget opreklameret lort.
Victor2

Indlægaf Susser.. » 22 nov 2009 22:54

Sikke en dejlig stemning du pludselig laver i mange af dine gamle skrevne indlæg... :shock: :? :(

Håber da du er okay.. :wink:[list=][/list]
Susser..

Tilbage til Præsentation