Halløj

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?

Halløj

Indlægaf alerius » 14 dec 2016 17:24

Hej

ja til endnu en af de her "her er jeg"

Men jeg er 24 og studerende.

Jeg har ikke fået stillet nogen diagnose, men er efterhånden ved at tænke der er noget rivende galt. Jeg er studerende ved KU, og som tingene er nu - tør jeg knap nok tale til regnetimerne eller forelæsningerne. Hver gang jeg bliver spurgt om noget ryger min puls i vejret, jeg får klamme hænder og stammer som jeg ved ikke hvad. Det er kun blevet værre af at vi har eksamen ca. hver 9. uge, en disciplin jeg i forvejen er ringe til... Jeg kan dårligt nok være hjemme (bor hos mine forældre da jeg ikke kan finde et sted at bo tættere på studiet) uden at føle at de konstant ser mig som en skuffelse (eller kan læse mine tanker). Den eneste grund til at jeg faldt over at det kunne være angst, var at min mor(som er uddannet psykolog) nævnte det.

Lidt dybere:
Jeg har været ret sørgelig til eksaminer liger siden folkeskolen, men fik altid at vide "det bliver bedre jo ældre du bliver" men synes ærligt talt, bare det er blevet værre. Forventningerne fra omverdenen synes endeløse, og jeg føler bare ikke jeg er skabt til denne verden. Bevares jeg har da overlevet en STX med et snit på 4.4, og har været på flere forskellige professions bachelore og er nu på en bachelor udd. Men jeg føler bare ikke tingene går "hurtigt nok" oven i hovedet på mig. Toppet med at jeg er ved at bryde grædende sammen hver gang jeg er til undervisning (det er heldigvis ikke sket endnu) så har jeg en konstant følelse af utilstrækkelighed, selvom jeg kan være en af dem der klarer det bedst til laboratorie-øvelserne, så dumper jeg stadig eksaminer fordi jeg tænker "er det virkeligt så simpelt svaret ?" og kører derefter videre til jeg når en eller anden ekstremt indviklet og forkert teori..

Jeg har booket en tid hos en psykolog i morgen, og håber på at kunne få afklaret hvad der er galt der. Er der nogen herinde der evt. ved om man kan blive sygemeldt fra et studium pga. angst ?

Hvordan har i andre herinde lært at håndtere angst ?
alerius

Tilbage til Præsentation