mere oplysning

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

mere oplysning

Indlægaf en munter melankoliker » 10 feb 2009 10:35

Jeg synes der mangler mere oplysning i offentligheden omkring angst...men især sygdomsangst...... det synes jeg aldrig jeg har hørt omtalt, men jeg er sikker på der er rigtig mange der går alene med det.....mig selv incl.

Da medierne har så travlt med at oplyse om kræft ect. synes jeg bare de skal være klar over at der altså findes mange som også bliver skræmt af alt dette.......

bare en ide.....
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia
en munter melankoliker

Geografisk sted: Fr.Havn

Indlægaf x(x)x » 10 feb 2009 18:51

Synes nu at sygdomsangst, ud over fobier, er den type angst folk er bedst oplyst om, bare med betegnelsen hypokondri ;)
x(x)x

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf en munter melankoliker » 11 feb 2009 13:15

Det er rigtig....men synes ofte folk gør nar af den fordi de ikke forstår alvoren af den....... så mere info om hvor forfærdenligt det er...tak :)
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia
en munter melankoliker

Geografisk sted: Fr.Havn

Indlægaf x(x)x » 12 feb 2009 00:37

Det tror jeg faktisk er et generelt problem med de fleste angstlidelser desværre :/ Taler af erfaring hjemmefra. Min mor bruger nærmest ordet hypokonder som skældsord overfor min far (han er ikke hypokonder, han brokker sig bare meget ;)) og da jeg forsøgte at forklare at jeg havde socialangst blev det også bare fejet bort og jeg var da bare lidt genert og nu skulle jeg ikke gøre det værre end det var og bla bla bla.. Jeg tror at det er rigtig svært for folk der ikke selv har mærket angsten på egen krop, at sætte sig ind i vores tanker og følelser :/ Måske er de også lidt bange? Da jeg var mindre blev jeg let bange for "psykisk syge" fordi jeg tænkte at de var unormale og farlige, men jeg er heldigvis blevet klogere ;) Vi er jo helt almindelige fornuftige mennesker der har et problem. Så måske ville løsningen være mere information om den angst der er så svær at forstå for andre om det så er overfor sygdomme, mennesker eller hvad ved jeg. Måske en tema-blog eller noget i en avis, hvor man hver uge i en tid kunne læse lidt om de forskellige angstlidelser og måske udtalelser fra folk der har prøvet det på egen krop, så tror jeg det bliver lidt lettere at relatere til og at se at der faktisk gemmer sig mennesker bag angsten ;)
x(x)x

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Oplysning