Gratis afspændingspædagogisk behandling

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

Indlægaf Bondo » 16 sep 2008 15:41

Jeg bestod mine eksaminer i juni og er uddannet afspændingspædagog, og mangler nu at skrive mit bachelor-projekt i afspænding og psykomotorik. Jeg ønsker at undersøge om afspændingspædagogisk behandling kan være en hjælp i forhold til at kunne tackle angstangstanfald på en hensigtsmæssig måde.

Jeg søger 2 personer med angst (generaliseret, social) som vil modtage gratis behandling en gang om ugen fra uge 41 og 6 uger frem.

Behandlingerne vil foregå i Frivilligcenter Århus i Mejlgade 8, baghuset 8000 Århus C, og tidspunktet kan tilpasses individuelt.
Hvis du er interesseret eller ønsker at høre nærmere kan du kontakte mig på mailadressen:

lonebondo@mail.dk

Kort om behandlingen:

Jeg afsætter som regel 75 min. hvor der indledes med en samtale for at få afdækket mål, behov og nuværende situation. Den efterfølgende manuelle behandling kan foregår siddende på stol eller liggende på en madras på gulvet - og klienten er iført behageligt tøj (evt. joggingtøj) og strømper.

Den kropslige behandling består af lette stræk, greb og berøringer som følger musklernes forløb og herved kan klienten b. la få mulighed for at få øget sin opmærksomhed på de enkelte muskler. Undervejs i forløbet taler klienten og jeg om hvad klienten mærker og oplever og hvad jeg iagttager. Herved kan klientens kropsoplevelser være med til at øge kropsbevidstheden.
Øget kropsbevidsthed kan medvirke til at finde ressourcer og handlemåder til at passe på sig selv både fysisk og psykisk. Afspændingspædagogiske behandlinger kan afhjælpe spændinger og stresstilstande i kroppen og behandler kropslige og psykosomatiske problemer.

I forbindelse med en behandling er der også tilknyttet forskellige øvelser, som klienten kan arbejder med både på stedet og hjemme. Afspændingspædagogisk behandling er et samarbejde mellem behandler og klient, hvor det er klienten der er ekspert på egen krop.

Afspændingspædagogikkens historie går tilbage til 40erne, og arbejder med krop og psyke ud fra et helhedsorienteret menneskesyn. Vi ser mennesket som et samspil mellem de fysiske, psykiske og de sociale sider, der gensidigt påvirker og er afhængige af hinanden.

Obs:
- din deltagelse er frivillig, du kan stoppe når du ønsker det. Oplysninger bliver behandlet fortroligt og anonymt og slettes efter projektets afslutning.

Med venlig hilsen
Lone
Bondo

Tilbage til Oplysning