Beroligende interaktionsdesign - speciale

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

Besvar
Anne91

Beroligende interaktionsdesign - speciale

Indlæg af Anne91 » 25 mar 2018 14:43

Vil du fortælle om din angst og teste prototyper på beroligende interaktionsdesign?

Jeg er kandidatstuderende i Digital design og kommunikation på IT-Universitetet, og jeg er lige nu i gang med mit speciale, hvori jeg har fokus på angst.

Jeg vil gerne undersøge, hvordan man gennem interaktionsdesign og sansestimulering, kan skabe en beroligende oplevelse ift. angst. Jeg vil gerne arbejde med at skabe nogle ydre omstændigheder/en oplevelse, der hjælper med at flytte opmærksomheden væk fra angstfyldte tanker - altså noget der hjælper med at skifte fokus og være til stede, hvor man er.

Jeg søger personer, der har angst og som vil give mig indblik i, hvad det vil sige at have angst for netop dig. Mine undersøgelser består af tre dele. Hvis du kun har lyst til at være med til dele af undersøgelsen, er du også velkommen til det. Hvis du vil være med til dem alle, er de fordelt på et par uger/sidste del er måske først om et par måneder afhængig af, hvor hurtig jeg er til at prototype). Undersøgelsens tre dele er:

1. Interview af 1/2-1 times varighed om, hvordan det er at have angst for dig
2. Et lille opgavekit der løses i løbet af et par uger i hjemlige omgivelser og returneres til mig (fx angstdagbog, fotografi og tegneøvelser)
3. Brugertest af prototyper med henblik på at skabe en beroligende effekt

Du vil blive anonymiseret i specialet. Jeg håber meget, at du vil give mig et større indblik i angst - det vil være en kæmpe hjælp!

Skriv eller ring endelig til mig, hvis du har lyst til at deltage eller har spørgsmål.

Mange hilsner fra

Anne
ahar@itu.dk
22854852 (hvis jeg ikke svarer på telefonen, så læg gerne en besked/send en sms)

Besvar