Har du angst for sne, kulde eller farver?

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

Kender du til ét eller flere af følgende fobier?

Chionofobi - Angst for sne
1
50%
Cheimatofobi - Angst for kulde eller kolde ting
1
50%
Chromofobi - Angst for farver
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer : 2

Har du angst for sne, kulde eller farver?

Indlægaf scomer » 05 jan 2010 14:25

Kære alle.
Jeg er fotojournalist underviser fra Danmarks Journalisthøjskole. Jeg har til opgave at lave en fortælling fra Nordjylland i dagene den 6.1. til den 9.1. 2010

Jeg faldt over 3 fobier som virker til at være sjældne og som gjorde mig nysgerrig.

Er du fra Nordjylland.
Har du eller kender du en der har angst for SNE, KULDE eller FARVER
og gerne vil snakke med mig om dette, må du gerne kontakte mig tlf. 61 71 78 91. Min hjemmeside er www.scomer.dk
Fobierne hedder.

Chionofobi
Fobi - angst for sne.

Cheimatofobi
Fobi - angst for kulde eller kolde ting.

Chromofobi
Fobi - angst for farver.

Se oversigten over alle fobier her:
http://www.sonnerasmussen.dk/fobi-angst ... elge-c.htm

Jeg har selv arbejdet med min egen angst i snart 4 år. Jeg har haft angst for lukkede rum, tunneler, at flyve og dødsangst. Jeg har arbejdet godt med det og føler ikke længere at det styrer mit liv, men at det nu er en sand del af mig.

Håber jeg med så kort varsel kan vække en kontakt med en af jer.
Mvh Sofus Comer
scomer

Geografisk sted: Rønde, Djursland

Re: Har du angst for sne, kulde eller farver?

Indlægaf SoerenP » 04 aug 2017 09:22

Hej Scomer,

Det er et skud i tågen, men da du er fotojournalist og din forespørgsel var ift. at lave en fortælling, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der nogensinde kom billeder eller portrætter ud af den vakte nysgerrighed? Jeg ville gerne se en fotograferet vinkel på de tre fobier og den vinkel, du har arbejdet med.

I det hele taget, ser jeg gerne, hvis nogle kan henvise alternative måder at anskue angst på?

Med venlig hilsen
Søren Pedersen.
- http://susannedyhrberg.dk/individuel-terapi/
SoerenP

Tilbage til Oplysning