Under overfladen

Her kan du skrive om det at være ung og have angst
Besvar
Michelle J

Under overfladen

Indlæg af Michelle J » 28 sep 2018 13:08

Hej alle sammen.

Det er meget grænseoverskridende for mig at skrive herinde, men jeg har brug for hjælp til at finde ud af "hvad der sker med mig".

Jeg er 25 år og de fleste i min omgangskreds ville beskrive mig som glad, udadvendt og selvsikker. Jeg kan desværre ikke selv genkende dette, fordi jeg føler mig det stik modsatte. Jeg er bare blevet god til at fake en facade.

Jeg er i løbet af de sidste 3-4 år blevet opmærksom på nogle tanker, som fylder meget og er rigtig svære at kontrollere. Når jeg tænker tilbage, er der så mange begivenheder jeg har meldt afbud til, fordi jeg ikke føler mig tryg. Jeg har det meget svært med sociale sammenhænge, hvor der er mennesker, jeg ikke kender.
Jeg får ondt i maven og hjertebanken og det eneste jeg kan tænke på er "de kan ikke lide mig, de synes, det var dumt sagt, de vil ikke have mig med" osv. Jeg bliver ked af det fordi jeg føler mig uønsket og uvelkommen. Hvis jeg er blevet inviteret til et arrangement i en weekend, kan jeg gå hele ugen og have tanker fra morgen til aften, hvor jeg forestiller mig, at jeg sidder i selskabet og føler mig utilpas og akavet.
Det er de mindste ting, der kan sætte tankerne i gang og jeg ved ikke hvorfor jeg får det sådan. Jeg græder meget og det er svært for mig at tale med nogle om det, fordi jeg ikke føler at nogle forstår hvordan jeg har det.

Det er efterhånden ofte, at jeg har det sådan og især i perioder, hvor der sker mange ting. Fx studiestart, ny sportsklub osv.

Er der nogle, der har gode råd til at kontrollere de negative tanker?

De bedste hilsner
M

Besvar