Bange for bakterier

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger

Bange for bakterier

Indlægaf MVL » 26 jan 2006 20:06

Hej.. Jeg er en pige på 24 år.
Jeg har lidt af psykisk syge, siden jeg var omkring 13 år..
Jeg har en masse forskellige former for angst og er især bange for bakterier.. Jeg har desuden udviklet en angst over for en lille sygdom, som jeg næsten ikke engang kan skrive navnet på, uden at få det dårligt... Men, bliver jo nødt til det for i ved hvad jeg mener..
Det er herpes..

Jeg hadder jeg er så bange for så lille en ting..
Der er jo utrolig mange mennesker som har det, ikke mindst massere af mine venner..

Har en utrolig forstående forlovede-heldigvis..

Men ville ønske jeg kunne se logikken i, at det ikke er farligt..

Jeg vasker utrolig meget hænder heletiden, og når jeg skal åbne en offentlig dør, eller bare røre ved offentlige ting. åbner jeg enten med albuen eller stikker armen ind i ærmet, så jeg ikke kommer til at røre med bart skind.. :?

Andre som har samme angst :?:
MVL

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Kamma » 26 jan 2006 22:28

Hej, det lyder som om du har en blanding af OCD og sygdomsangst.

Men du behøver ikke at have disse tanker, du kan komme i behandling og få afhjulpet problemerne, der er både gode og gratis behandlingstilbud i Kbh. og Århus.

Skriv til mig, hvor du bor, så jeg kan fortælle, hvor du kan søge behandling eller ring på vores rådgivning 7027 1320
Kamma Kaspersen
formand for Angstforeningen
Kamma

Geografisk sted: København

Er også ekstremt bange for bakterier..

Indlægaf agurken » 19 aug 2008 11:20

Jeg er så bange for bakterier at på et tidspunkt var det så slemt at hver eneste gang jeg havde spist noget, regnede jeg inkubationstiden ud på forskellige bakterier der kunne stemme overens med at være lige netop i den mad jeg havde spist.

Dåsemad, for gammel mad (selvom det var helt friskt), ting man spiste som ikke må opvarmes igen KUNNE jo have været opvarmet to gange..

Alle mulige sygdomme forårgsaget af bakterier som fx. pølseforgiftning osv osv osv.

og så sidde og vente indtil tiden var gået... Op til flere timer og så vidste man at man var ude af risiko.

Jeg vasker nogengange op TO gange og alle gryder og pander hælder jeg vand i og får op at koge op til flere gange.

jeg vasker rimelig tit hænder.

Jeg er virkelig angst for at blive smittet med sygdomme på usandsynlige måder (er jeg ved at erkende at de er).

tænk nu hvis der lå en skarp genstand jeg kunne skære mig på på gaden.. hvilke sygdomme og bakterier der kunne sidde på..

Overforbrug af decinficerende væsker kan heller ikke være så sundt, men det skal man da have liggende når man er bakterie og sygdoms angst..
agurken

Indlægaf Smut » 24 sep 2008 11:50

kender også angsten for smitte - og angsten for at skære mig på noget når jeg færdes udenfor - er enormt angst for at jeg kan gøre dem jeg elsker ondt - lider af ocd og angst
Smut

Tilbage til OCD