SUK!

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
Camillapigen

SUK!

Indlæg af Camillapigen » 29 nov 2010 18:07

Hvad skal jeg gøre? er der andre som mig?
Jeg Er en pige på 19 år som har OCD med grænse til borderline. Og har en dep
Jeg har den sidste månedes tid haft det virkelig skidt med angst. Mit anfald gjorde at jeg blev bange for alt selv at komme ud af en dør!
Jeg er stadig meget bange især for at have en svulst i hjernen eller blodpropper eller noget med hjertet.
Mærker kontant efter mit hjerterymnte har mistet min abetit min er stadig meget sulten , føler mig hele tiden svimmel/ uvirklighedsfølese, hovedepine tørre øjne er konstant træt og ondt diverse steder og føleseslød i hænder og hovede!
Alt det er sket efter jeg fik mit første anfald, Er bange for at bevæge mig for så tror jeg mit hjerte går i stå :(
Jeg har været ved min læge og går også til psykolog og er på medicin(citalopram orion 20 ml)
Hvad kan jeg gøre for at jeg ikke er så bange for at jeg er syg? Føler mig syg Hvad kan jeg gøre
Jeg er desparat!

Nikolaj92

Re: SUK!

Indlæg af Nikolaj92 » 11 dec 2010 13:23

Hej Camilla
Jeg kender godt det med angst for at blive syg og denne uvirkelighedsfølelse. Og jeg ved godt du har det svært for jeg har det nogenlunde sådan selv.
Jeg lider også meget af angst og OCD tvangstanker og er også tit bange for at blive skør. Prøv og se om du kan finde på noget sjov og lave imens du har det så svært. Fx gå til fester snakke med nogen eller noget andet sjovt og godt. Prøv og tænke tilbage på den tid du har det godt imens du er i denne periode af angst. Det hjælper. Det er bedre at du slår din hjerne fra, i stedet for at kæmpe mod dine tanker. Og der er mange ting du kan gøre for at aflede din opmærksomhed til noget du får det godt af. Håber du får det bedre
MVH Nikolaj :)

feifel

Re: SUK!

Indlæg af feifel » 14 jun 2011 09:42

Jeg har, og er til dels, været ude i noget af det samme.. skulle hele tiden tælle rytmen i mine hjerteslag. Nogen gange kun 4 gange andre gange op til 12. Og det er mærkeligt. I bedre perioder virker det helt latterligt at jeg gør det, mens når jeg har det skidt føles det som det mest naturlige overhovedet. Har ellers ikke så mange tvangshandlinger. Kun tanker. Ideen om at være syg, svimmel og døende. Det er et levende helvede.. jeg får nu atarax som lissom har givet en lille smule at stå imod med. Men skal snart begynde på noget ssri så jeg kan komme i gang med en kognitiv behandling.

Jeg ved ikke hvad jeg skal give af råd. For mig virkede det lidt at læse op på hvad der sker i mit hoved. At prøve at analysere mit tankemønster mens det står på, selvom jeg dog ikke kan analysere en bjælde mens jeg har det virkelig dårligt. Hvis jeg har det det mindste godt. Så prøver jeg at udfordre min angst ved at tage op og handle eller andet. Korte og kontrollerede ture ud i verden. Men det er svært. Der er dog hjælp at hente i kognitiv terapi. Og for mig i hvert fald virker atarax en smule. Dem tager jeg efter nødvendighed. Max 4 på en dag. Og det er nogle måneder siden jeg har haft brug for at tage det antal nu.

Hold ud. Få noget hjælp til at genkende og genvinde kontrollen over dit eget tankemønster

Besvar