Bange for smitte hos tandlægen...

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
jeg_er_bange

Bange for smitte hos tandlægen...

Indlæg af jeg_er_bange » 24 okt 2010 17:38

Jeg er ny herinde, men har altid haft problemer med tanker som kommer igen og igen og igen og lammer mig...
Jeg er flyttet og havde for langt til min gamle tandlæge så jeg valgte at få mig en ny tandlæge. Jeg var hos min nye tandlæge i fredags og han virkede rigtigt dygtig, men hans klinikassistent lavede mange fejl - hun var vidst helt ny i faget... Nu kan jeg ikke få den tanke ud af hovedet, at hun måske har glemt at gøre tingene rent og glemt at skifte nogle af instrumenterne ud så jeg nu er i fare for at være blevet smittet med HIV eller hepatitis eller lignende...
Jeg kan ikke holde det ud... jeg tør ikke være intim med min kæreste for "hvad nu hvis jeg virkelig er blevet smittet..." og han mener jeg overdriver og ingen grund har til at være bange, men jeg tænker "Det er menneskeligt at fejle" og hun lavede virkeligt mange fejl så hvordan kan jeg være sikker på, at hun ikke har lavet fejl med hygiejnen og jeg ved jo ikke hvilke personer der har siddet i stolen før mig og hvis blod har sprøjtet op på instrumenterne og tandlægen havde lige været på toilettet før jeg kom ind (jeg så ham gå ind og ud af toiletdøren) så han havde jo ikke været der til at holde øje med hendes rengøring... Jeg tænkte ikke på det, da jeg sad i stolen, da jeg var bange for om jeg havde huller - hvilket jeg desværre har... Så nu skal jeg jo derhen igen og det tør jeg absolut IKKE...
Jeg tror iøvrigt at jeg er gravid, men tør ikke tage en test af frygt for angsten der måske kommer hvis jeg finder ud af at jeg er gravid (det vil jeg gerne være og har prøvet at blive det i et par måneder!!!) for så bliver fosteret jo også smittet med alle de førnævnte sygdomme...
Jeg har det forfærdeligt...

Besvar