angst for at køre..

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
ccc27530
Geografisk sted: københavn

angst for at køre..

Indlæg af ccc27530 » 05 nov 2009 19:29

Hej !

Jeg har gennem nogle år lidt af angst for at køre bil, ikke specielt inde i byen, men f.eks på lange lige ture, hvor jeg simpelthen ikke tør køre mere end max. 70 km/t, gør jeg det går jeg i panik, især hvis der ligger biler bagved og presser. Jeg har siden jeg var 18 år lidt af forskellige former for angst, for elevator mm., men det er lige så stille forsvundet og det er ikke et problem mere. Dog lider jeg stadig af enormt højdeskræk. Jeg kører aldrig på Motorvej og planlægger min rute meget nøje, hvis jeg f.eks skal fra Sjælland til Jylland. Og altid af landevej og helst meget små veje. Hvor jeg når det er slemt, må køre ind til siden hele tiden.
Er der andre der kan nikke genkendende til det, er det Panikangst, jeg har eller noget andet.?
Hvordan kan man evt. få det behandlet.

På forhånd tak

JDC

luffe

Indlæg af luffe » 06 jan 2010 22:00

Hej ccc.

Der er rigtig mange der har lavet indlæg med "bange for at køre" herinde, prøv læs alle dem og de gode svar der er til dem.

Kan sige det er normalt, igen, der er rigtig mange med dit problem.
Du gør hvad du kan indtil videre det er super.
Ellers ring til nogle når du holder inde.
La' vær med at drikke cola eller kaffe inden turen begynder, men sørg for at spise. Under "anfaldet" hvor du holder inde til siden, er det vigtigt du trækker vejret dybt ned i maven heletiden, slapper af i dine skuldre, får tankerne hen på noget andet. Det hjælper.

Det kan være en blanding af Enkeltfobi og panik angst, det ved jeg ikke.
Der er nok nogle der ved det og som har nøjagtig samme problem som dig, tag det roligt det er helt normalt.

Besvar