Jeg er NY på siden

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger

Jeg er NY på siden

Indlægaf SaCa » 29 jun 2009 22:36

Hej alle..

Jeg er en ung kvinde på snart 27 somre.
Jeg har skrevet et indlæg inde i et andet forum, men da jeg også lider og jeg mener virkelig LIDER af OCD, vil jeg også lige skrive lidt her.

Jeg er ved at blive sindsyg!!

Jeg vasker hænder konstant, jeg er bange for bakterier, bange for at blive smittet med aids, bange for at jeg træder i sprøjter når jeg er ude at gå. Jeg går tilbage, hvis jeg føler jeg har trådt i noget hårdt for at se hvad det er, også selv om det er en længere tur. Før får jeg ikke ro.
Jeg påtvinger min forlovede at vaske hænder, før han rører vores datter, ellers kan jeg jo ikke røre hende. For hvis han har rørt ved noget jeg ikke bryder mig om, så sidder det på hende, og så kan jeg få bakterier.

Åh nej, jeg sidder og bliver så ked af det nu. Jeg kan jo godt se det er fuldstændigt tosset, men jeg kan jo ikke lade være.

Jeg spiser slik/chips ect. med ske. Jeg spiser sommetider toastbrød med kniv & gaffel og sørger virkelig for jeg ikke rører det jeg skal spise.
Hvis jeg skal spise med fingrene, skal jeg lige være kommet ud af badet, så jeg ved jeg er 100 % ren.

Jeg tror jeg ser blod alle vegne - Er der lidt rødt nogen steder er jeg sikker på det er blod og jeg kan blive smittet med en eller anden sygdom. og rører ikke ved noget eller nogen før jeg har været i bad.
Det hæmmer mig i at egentlig købe mine varer i supermarkeder, hvis jeg har set noget rødt nogen steder..

Jeg føler mig meget alene omkring dette. Jeg kan snart ikke holde mere ud. Jeg vil gerne snart ha´en godt og NORMALT liv.

Tak for jeg måtte læsse af.

Kærligst SaCa.
SaCa

Indlægaf Lis07 » 30 jun 2009 16:56

Stakkels nye! Jeg har kun ocd i meget lille grad, men generaliseret angst i stor grad + depression. Men alle herinde kan følge dig i, hvor hårdt det er, at være så "unormal" og have det så SKIDT!! Men det hjalp mig virkelig meget at komme herind, for her forstår folk en! Og der er nok masser med værre ocd her, som kan hjælpe dig!
Knus
Ung med PCO og angst ;)
Lis07

Indlægaf SaCa » 30 jun 2009 18:03

Tak for svar..
Ja jeg håber også at jeg kan komme til at skrive med andre, der har det lige sådan.. Jeg har brug for at vide, at jeg er ikke alene.
Jeg har brug for at snakke med nogen, når det topper aller mest.
Herhjemme vrænger manden jo bare på næsen, for han kan overhovedet ikke sætte sig ind i hvordan det er at have det sådan.
Ingen kan forstå mig!!!! - Jeg er alene :cry: :cry:

Jeg har kun hørt godt om det her sted, så jeg håber også det bliver godt for mig..

Hvilken OCD har du?

Knus SaCa.
SaCa

Indlægaf Forza » 04 jul 2009 11:47

Hej SaCa

Du er ikke alene. Det kan godt være dine nærmeste ikke forstår dig, men der er en forening for mennesker der har det som dig:

http://ocd-foreningen.dk

Det har også et forum hvor man kan skrive med andre der har OCD:

http://ocd-foreningen.dk/debat/

Jeg ved ikke om du er klar over OCD foreningens eksistens.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk
Forza

Geografisk sted: Østjylland

Re: Jeg er NY på siden

Indlægaf Smut » 08 jul 2009 08:22

[quote="SaCa"]
Jeg vasker hænder konstant, jeg er bange for bakterier, bange for at blive smittet med aids, bange for at jeg træder i sprøjter når jeg er ude at gå. Jeg går tilbage, hvis jeg føler jeg har trådt i noget hårdt for at se hvad det er, også selv om det er en længere tur. Før får jeg ikke ro.

Jeg tror jeg ser blod alle vegne - Er der lidt rødt nogen steder er jeg sikker på det er blod og jeg kan blive smittet med en eller anden sygdom. og rører ikke ved noget eller nogen før jeg har været i bad.
Det hæmmer mig i at egentlig købe mine varer i supermarkeder, hvis jeg har set noget rødt nogen steder..

Kærligst SaCa.[/quote]

Kære SaCa

Jeg har de også sådan - faktisk nøjagtig sådan. Jeg gør også de ting.
Jeg er overrasket over at læse om nogen der har det så meget ligesom mig. Jeg er 28 og gravid og fik igår mega angst.

Jeg vil foreslå at du snakker åbent med din kæreste om dine tanker - for måske kan han støtte dig - for eksempel hvis du er bange for at have trådt på noget så spørg om I kan lave den aftale at han kigger efter når I er ude sammen - ikke at det ikke er træls for ham men måske kan det hjælpe jer begge hvis du lægger ansvar over på ham i stedet for på dig selv.
det forsøger jeg med min mand - det er mega hårdt fordi man vil jo være 200% sikker men nogle gange hjælper det.
Måske kan I også fordele rollerne sådan at du kun skal handle ind to gange om ugen så du stille og roligt kan få det bedre..

Jeg er angst lige nu og mega ked
Smut

...

Indlægaf Morten221 » 15 okt 2009 20:01

Hej SaCa.

Er også selv helt ny herinde på siden. Jeg synes ikke det lyder fuldstændig tosset, men forstår godt det med at du bare vil have et normalt liv, og kunne gøre de ting som andre folk gør, uden at være bange/nervøs for fx at skulle blive beskidt eller syg ved det.

Er selv i samme situation: vasker meget hænder (har dog været værre) og passer meget på, hvor jeg går, hvilket nok mest skyldes frygten for at blive beskidt, hvis jeg skulle komme til at træde i noget ulækkert. Køber meget nyt tøj, da jeg hurtigt føler at det bliver beskidt og derfor ikke kan bruge det igen, selvom det bliver vasket. Har også endda forbudt min kæreste at røre ved nogle af mine ting, da jeg eller vil føle at det bliver beskidt og som regel ikke kan bruges igen.

Så jeg kender på en måde lidt til din hverdag, og synes derfor ikke at du skal føle dig alene, da vi er "i samme båd"...

Hilsen Morten
Morten221

Indlægaf mor111 » 18 okt 2009 13:50

Hej Saca

Er selv ny herinde
Lider af ocd, og ja man lider virkeligt!
Det kunne være mig der havde skrevet dit indlæg.
Min angst viser sig på fuldstændigt samme måde som din!
Puha det gør livet svært at leve:-(
Får du nogen form for behandling?
Jeg får medicin men synes ikke rigtigt at det virker,
og så arbejder jeg kognitivt med min ocd, men det bliver
vist en lang og hård kamp.
Trist men også befriende at se at andres ocd symptomer
kommer til udtryk på samme måde som mine.

Mange søndagsknus
mor 111
mor111

Tilbage til OCD