Ocd - toiletbesøg

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
Why_ocd

Ocd - toiletbesøg

Indlæg af Why_ocd » 08 okt 2018 18:05

Hej alle sammen.

Jeg er 24 år og har diagnosen ocd.

Jeg har i mange år, kunnet håndtere min ocd på et niveau, hvor det ikke gav alt for mange udfordringer.

Senest er jeg blevet ansat på en ny arbejdsplads, hvor der tilsyneladende er MANGE møder, hele tiden...

Mit problem er således: når vi har møder og man er låst fast, f.eks. fra 14-16, så får jeg uroligt tankemylder og fysisk begynder jeg at mærke, at jeg skal på toilettet og tisse. Selvom jeg tisser 5min før mødets start, skal jeg tisse igen 10 min efter mødet er startet. Det er utroligt ubehageligt og jeg kan ikke være ordentligt tilstede. Værst er det, hvis nogle af mine kollegaer ved min side (til mødet) har ordet og alle andres blik er rettet mod dem og mig, da jeg sidder ved siden af - her oplever jeg for første gang i mit liv panik-angst, hvor jeg for alt i verden skal spænde, for ikke at tisse i bukserne, eller sådan føles det. Det er så ubehageligt og være til møde i 2+ timer og føle man er ved at tisse i bukserne foran alle ens kollegaer og hvis det skete, ville jeg føle, at hele min verden styrtede sammen - det må bare ikke ske!

Det her fylder enormt meget for mig og jeg kan mærke jeg er på vej i kulkælderen.

Jeg føler min familie er uforstående/ligeglade og jeg aner ikke hvem jeg skal gå til - jeg ved blot, at jeg har brug for noget hjælp... ligenu.

Jeg har forsøgt med ikke at drikke ret meget - holdt mig fra kaffe og andet vanddrivende samt at træne blæreren, hvoraf jeg ikke har haft held med noget af det.

Jeg er overbevist om, at mine tanker og hjernen er min største fjende og hvordan jeg knækker koden, er for mig svært ligenu.

Nogen der har prøvet noget lignende og evt. kommet ud på den anden side?

Afslutningsvist skal det sides, at jeg fungere enormt godt på min arbejdsplads udenfor møderne - det er kun møderne og den “låste” situation der er problemet. Jeg synes det er synd, men jeg har flere gange overvejet, om jeg blot skulle finde noget andet? Men jeg vil helst undgå det og kæmpe mod den her ocd.

Mange tak!

Besvar