Hjælp til angst for edderkopper

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
Tau

Hjælp til angst for edderkopper

Indlæg af Tau » 28 jul 2006 22:46

Hej allesammen,

dette er mit første indlæg, og jeg ved ikke, om min mands og mit problem er noget, nogen herinde kan hjælpe os med. (?).

Vi er så angste for edderkopper, at det truer med at invalidere os. Vi er flyttet for nylig, og vi var så optimistiske at tro, at angsten ville aftage, fordi vi ville vænne os til de super mange edderkopper, som er her, ved vandet hvor vi bor nu. Men nej, angsten er ikke blevet mindre, det er nærmest omvendt. Det er så slemt, at vi ikke tør være udenfor, og vi tør ikke bruge vores terasse, ikke åbne vinduer (pyh her i heden!) osv. osv. osv. Det gør så ondt, at man skal være så bange hele tiden, og det gør ekstra ondt, at vi måske må flytte igen. For vi kan ikke leve her, når vi skal være så begrænset af vores angst.

Og det som slår hovedet på sømmet, det er vores familier. De GRINER af os, fordi ingen af dem er det mindste bange for edderkopper. De siger; Jamen, de gør jo ingenting. De er ikke farlige her i DK, det er bare små insekter. Hvad er I så bange for ?? . De har ingen forståelse for det og os, og de gør næsten nar af vores angst, hvad der gør rigtig ondt, for det er jo ikke noget, vi selv ønsker, skal være på denne måde. Hvis vi må flytte, fordi angsten driver os ud herfra, så vil de muligvis hverken hjælpe os med flytningen, og de vil ryste voldsomt på hovedet af os, fordi de synes, at nu er grænsen for vores "barnlige angst" nået. Det gør så ondt på os, for vi kan jo ikke gøre for (?), at vi har denne angst.

Nu kommer mit spørgsmål: Er der nogen herinde, som ved, hvor der findes behandlere, som kan og vil hjælpe med at få denne angst formindsket eller måske få den helt væk? Vi vil være så taknemmelige for alle forslag og hjælp, det betyder så meget for os, der står så meget på spil. Så tusind tak om vi får svar fra nogen.

Tænk at man oveni angsten skal døje med at være så flov over sin angst. Ja, ikke fordi vi sidder og har ondt af os selv, men det er bare dobbelt byrde og dobbelt hårdt. I kender det garanteret godt, alle Jer, som også lider af en eller anden type angst.

De bedste hilsener
Tau.

Stig

Araknofobi

Indlæg af Stig » 29 jul 2006 11:01

Hej

Jeg er selv angst for edderkopper. Det er en mild form, men idet jeg er mand og 28 år, bliver jeg drillet en del med det. Min kone er heldigvis ret forstående, og synes det er sjovt, at det er hende der skal "redde mig" fra en af bæsterne.

Jeg har søgt en del rundt på nettet, men er nok kommet frem til at min angst er for mild til at jeg vil gøre noget ved det.

Jeg faldt dog over en artikel, som jeg syntes var interessant. Synes I skal se den:

http://www.groveloejer.dk/sidsels/2003/ ... _edde.html

Der henvises også til noget i København der hedder Fobiskolen. I kan jo evt. ringe dertil, og høre om de kan hjælpe... eller kender nogen der kan (måske nær jer).

Tau

Tusind tak

Indlæg af Tau » 29 jul 2006 23:07

Hej Stig,

tak for dit indlæg. Det er altid rart, når man er i samme båd, selvom vi (min mand og jeg) selvfølgelig ikke ønsker for dig, at også du skal være plaget af en fobi..! Naturligvis ikke. Men.. tak for indlægget, og vi vil prøve at kontakte fobiskolen.

M.v.h.
Tau.

Lis07

Indlæg af Lis07 » 02 maj 2009 14:13

Hvordan går det med jeres fobi? Jeg har også araknofobi i mild grad, men i øjeblikket er det forholdsvis slemt. Jeg har prøvet at røre edderkopper, også nogle store klamme nogle, men det krævede så meget overvindelse, at jeg var fuldstændig udmattet bagefter. Jeg synes bare, det er formålsløst, for der er en hel vinter, hvor der stort set ikke er en edderkop, og når de så kommer frem om foråret, starter man nærmest forfra...
Er der egentlig nogen, der har en teori om, hvorfor det er sådan et frygtet insekt? Er det fordi, de kan gå hurtigt, har lange ben el. ser så forskellige ud i forhold til mennesker?
Ung med PCO og angst ;)

Besvar