Flyskræk.. :S

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
supersonic

Flyskræk.. :S

Indlæg af supersonic » 28 jun 2006 20:11

Jeg lider er flyskræk.. Meget! Jeg får altid angstanfald oppe i flyveren og er sikker på jeg skal dø hver gang.. Problemet er så, at jeg her på lørdag skal ud og flyve.. Jeg er simpelthen allerede ved at få det dårligt. Jeg lider også af panikangst og disse flyveturer gør angsten værre i lang tid efter. Derfor vil jeg høre om nogle af jer har erfaringer med beroligende medicin ved flyvning? Og om det hjælper?

Mvh Supersonic!

Kamma
Geografisk sted: København

"Bliv din flyveskræk kvit"

Indlæg af Kamma » 28 jul 2006 18:03

Jeg vil anbefale dig at få fat i denne bog: Niels Peder Ternvig: "Bliv din flyveskræk kvit". Rosinante, 1998.

Forfatteren er pilot og forklarer alle de ting, der sker i luften under en flyvetur, så man ikke behøver at blive forskrækket pga "mærklelige lyde" i flyet og andet (fx. turbulens), der kan aktivere angsten.

Bogen er skrevet i et let forståeligt sprog og koster vist 68 kr. i boghandlen, og kan sikkert lånes på biblioteket.

Jeg har selv fået det meget bedre med at flyve, efter at have læst bogen.
Kamma Kaspersen
formand for Angstforeningen

Natsonne

Indlæg af Natsonne » 21 sep 2008 12:09

Jeg får selv panikanfald når jeg skal flyve. Igennem tiden har jeg i stedet for at fokusere på tankerne i mit hoved, prøvet at fokusere på de mennesker i flyveret; hvilket tøj de har på, hvilke farver kabinen har osv. Evt prøv et kryds-ords blad hvor man automatisk får tankerne over på noget andet end at du sidder i en flyver.

God flyvetur!

Besvar