Det lykkedes for nogen....

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
lenic
Geografisk sted: Brøndby Strand

Det lykkedes for nogen....

Indlæg af lenic » 08 mar 2006 16:08

Hej med jer
har nu siddet et par dage og været langt omkring på sidderne og syntes der mangler noget.....

DE GODE HISTORIER - :lol:

Jeg er idag 47 år og har de sidste 3 år haft det godt men jeg levede med angsten i tolv år efter et overfald i de 2 af årene kunne jeg ikke engang gå ud på opgange med skraldeposen......... det var en rigtig slem tid med alle de symptomer i alle kender.

men men i dag er jeg - blevet gift for 6 mdr. siden, blevet selvstændig og og driver firma - angsten kender jeg stadig, og der er stadig nogle enkelte ting jeg holder mig fra, så som offentlige transportmidler men hvem siger også at det skal være nødvendigt for at fungere normalt at man vil ind i den slags :P , der er stadig andre muligheder *S* Så fat mod og se fremad.............
efter regn kommer sol
efter tårer kommer glæde........
*HJT*

Oscar

Indlæg af Oscar » 05 maj 2009 18:12

Jaaaa gode historier - det skal man altså dyrke!!

Jeg selv har haft araknofobi (fobi for edderkopper) hele mit liv, jeg kan i hvert fald ikke huske andet.

Det invaliderede mig i sådan en grad, at jeg ikke kunne være alene hjemme, mine vinduer måtte under ingen omstændigheder åbnes (og hvis de undtagelsevis skulle, så skulle der stå en anden person ved siden af mig, klar med sko, køkkenrulle etc.)
Jeg kunne ikke styre mig hvis der var en edderkop - var en gang meget tæt på at køre galt i bil med min veninde og hendes lillesøster, fordi der kravlede en lille edderkop - jeg kunne blive ved med de dumme historier!!

MEN

for to års tid siden, fik jeg professionel hjælp og jeg er kommet utrolig langt.
I dag bor jeg alene, har vinduerne til at stå op i flere timer hver dag og kan selv slå en edderkop ihjel med en sko eller lignende hvis de ikke er alt for store!!

Jeg er selv utrolig stolt, og er kommet utrolig langt - jeg synes selv, at jeg er lidt sej ;)

Besvar