Sne og is !?

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.

Sne og is !?

Indlægaf insolentmint » 22 jan 2010 22:51

Andre der har problemer med sne og is.

Jeg blir så bange når det sner og blir vildt sur (og bange) når jeg ser det sner.

Finder på 100 underskyldninger for at blive inden døre, da jeg helst ikke vil ud i sneen.

Når jeg er ude er jeg vildt bange for at falde, og hvis jeg glider bare 1 cm på sneen/isen blir jeg bare SÃ… bange og kan knap nok få vejret, men ryster det hurtigt af mig fordi "andre" skal ikke se at jeg er bange (sikkert pga min social angst)

:(
insolentmint

Geografisk sted: Randers

Indlægaf luffe » 23 jan 2010 04:00

Hej ...

Jeg har selv lige fået at vide af min psykolog jeg nok led af social-Agora angst, med tindens til panik anfald.

Jeg får det dårligt bare af at være ud, mine øjne bliver så trætte af at kigge på sneen, jeg ved ikke ikke hvorfor jeg får det dårligt, jeg er ikke bange for at falde eller slå mig på grund af is/sne, jo selvfølgelig passer jeg på når jeg cykler osv.

Men jeg ved ikke hvorfor jeg får det skidt, lidt vejrtrækningsproblemer, uro osv, det ikke hver gang, men det ofte. Jeg ville også ønske sneen var væk, men det er naturen og det kan vi ikke gøre noget ved, så jeg prøver at acceptere at der er sne og det ikke forsvinder lige foreløbigt.
Der er jo intet at gøre, bor du ude på landet?
Der er vel skrabet for sne og is hvis du bor i de større byer, men selvfølgelig ikke alle steder, bor selv i en lille by, der er stadig is og sne på fortovene.

Men la' os nu ikke gå helt agurk over det glat og der er sne, vi har jo prøvet det før. D

Det jo heller ikke sådan at sneen lige frem gør sig ekstra glat der hvor du går ;)

Så pas på, og la' vær med at gå med glatte underlag på skoene, tag nogle støvler på, ja brug en stok eller en pind til at støtte dig til, det gør jeg nogle gange, eller hvor det var værst.

Det jo sundt at være ude, og sneen gør udsigten og naturen pæn, så rolig nu, det ER jo kun frossen vand :)

men ja, sne er træls i længden!
luffe

Indlægaf insolentmint » 23 jan 2010 19:56

Det er ikke sådan at jeg holder mig indedøre pga af sneen overhovedet ikke.
jeg hader sne men styrer ikke mit liv

Jeg er opvokset i en lille by men bor nu i en større.

Jeg kunne ikke drømme om at cykel mens der så længe det er vinter eller koldt, da jeg er vildt klodset og kan falde på halen selv hvis jeg lister afsted.

men hvis sneen er nyfalden og der ikke er ryddet sne eller saltet så elsker jeg sneen for man falder ikke så nemt i det.

Men jeg kan ikke sige at jeg aldrig har taget en sygedag for at ungå at skulle ud i sneen.

Men må dog også indrømme at jeg ikke aktid er 100% på om jeg undgår at at tage afsted en dag med sne - pga dovenskab eller pga sneen (angsten) eller om jeg forsøger at narre mig selv ved at sige det "bare" er dovenskab.

...det er hvis godt jeg går til psykolog ha ha
insolentmint

Geografisk sted: Randers

Re: Sne og is !?

Indlægaf trilletrold » 09 jan 2011 14:31

Har du haft en dårlig oplevelse, som har noget med sne at gøre?
Jeg er selv ret klaustrofobisk og kan slet ikke klare, hvis nogen holder og kilder mig – jeg bli’r til et helt andet menneske – som jeg ikke selv kan genkende. Da jeg var lille, blev jeg i en leg bundet til en totempæl og kildet og kildet… - det hørte aldrig op…..
trilletrold

Tilbage til Enkelfobi