Bange for en bestemt race hund

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
Sisse

Bange for en bestemt race hund

Indlæg af Sisse » 02 aug 2009 08:03

Hejsa ..

Jeg har igennem hele min barndom været bange for Rottweileren .
Jeg kan begynde at tude og ryste helt vildt hvis jeg ser en , også hvis den går over på den anden side. og hvis jeg ser en på lang afstand vender jeg om og går den anden vej.. Jeg er også bange for hvalpe ..

Er der andre en mig der har det sådan eller har erfaring med det og hva har i gjort ved det :)

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 04 aug 2009 15:06

Hej

Frygten for hunderacen er blot en indlæring i dit sind som tanker genfortæller, altså en falsk historie. Det kan godt være at du har haft en følelsesladet oplevelse med en rottweiler i din opvægst, det betyder dog ikke at alle rottweilere er farlige. Du har bare fået det indtryk og når du ser én, så genskaber tankerne i underbevidstheden den samme historie/fortælling om at du bør være på vagt og kroppen reagere.

Det er dit "indre barn" som er bange for rottweileren ikke dit "voksne jeg".
Derfor kan du evt gøre følgende: Læg dig i din bedste sofa, fly fokus ned i kroppen og virkelig MÆRK SOFAEN under dig. Når du begynder at føle dig tung og afslappet så lader du som om at du møder dit "indre barn" i en smuk eng eller på stranden eller hvro du synes om at være. Sig til hende at du er du kommet for at hjælpe hende og at hun er sammen med dig nu og kan være helt rolig. HVis hende en lille bitte rottweilerhvalp som piver sødt og gerne vil kæles. Giv hende hunden og lad som om du "ser" hende lege med den. Lad som om du er vidne til at hunden og pigen bliver ældre sammen. OG lad nu som om at du ser dig selv gå rundt og lufte hunden da det nu er din hun. Den er det mest kærlige væsen du har mødt for du har opdraget den.

Og dette er bare en leg som du LADER SOM OM FOREGÅR. Gentag hver dag i ca 14 dage og jeg er sikker på at du vil opleve positiv forandring. Husk at du ikke behøver at elske en rottweiler med det samme :-)

Go fornøjelse med selvhjælpen!¨
MKH MArtin

Besvar