Angst for mørke

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.

Angst for mørke

Indlægaf Bavildo » 14 jul 2009 04:09

Jeg er en fyr på 26 år, som har været angst for mørke siden jeg var helt lille. Dette har blandt andet resulteret i, at jeg ikke kan sove uden at der enten er tændt lys eller tv. Kan kun sove i mørke hvis der ligger en ved min side. Har en idé om, at det stammer fra dengang min familie og jeg flygtede i bjergene da jeg var 5 år gammel. Kan huske nætterne hvor jeg lå og var bange for at "de onde" ville komme og tage os. Havde mareridt i adskillige år efter jeg kom til Danmark og tissede også i sengen til jeg var 7-8 år gammel. Jeg har med årene lært at leve med det, men der er aldrig blevet gjort noget ved problemet. Jeg sover f.eks. aldrig på mit soveværelse hvis jeg ikke har besøg. Sover i stuen med tændt tv.

Ved ikke rigtig hvad jeg forventer ved at skrive dette om mig selv. Er normalt ret åben omkring ting og har da også snakke med min mor om det. Synes måske bare jeg ville prøve en anden retning.

Tak fordi i gad læse lidt om mit problem.

Skriv endelig en kommentar eller lign. hvis i har noget på hjertet!
Bavildo

Indlægaf Martin Christensen » 14 jul 2009 08:50

Hej

Jeg vil foreslå dig at du undersøger om hypnose ikke kunne været noget for dig. Find en behandler med erfaring og som er certificeret. Har selv god erfaring med hypnose/hypnoterapi og fobier.

Kh Martin
Martin Christensen

Tilbage til Enkelfobi