bange for at høre/se andre have sex

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
miss42

bange for at høre/se andre have sex

Indlæg af miss42 » 17 jun 2008 14:59

Hej jeg er en ung pige, som frygter for at høre/se folk have sex, hver gang jeg skal sove i et hus med et par (mest mine forældre). Dette opstod 2 år efter jeg selv var blevet seksueltaktiv, hvor jeg troede mine forældre havde sex. Hver aften "hørte" jeg dem have sex, jeg lå og lyttede efter lyde som kunne be- eller afkræfte min ide om de havde sex. Jeg blev fysisk utilpas, følte trang til opkast og at græde. Efter noget tid konfronterede jeg mine forældre, og det viste sig det aldrig var sket.
Men lydene jeg hørte stoppede simeplthen ikke, selvom jeg snakkede med mine forældre om det. Vi blev nødt til at komme op med en nødløsning, for jeg kunne simpelthen ikke sove alene. Selvom jeg sov med min daværende kæreste - det var ikke nok. Idag sover jeg sammen med min mor, og jeg har gjort det igennem fire år. Men vil rigtig gerne ud af det, men ved ikke hvordan jeg skal overvinde frygten - for man siger jo man skal konfrontere sin frygt, men det kan ikke ske i dette tilfælde.
Det er mest mine forældre jeg frygter, men sommetider også andre mennesker. Er der nogen som har nogle råd, for jeg er bange for at min frygt ødelægger andre end mig selv.

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 18 jun 2008 12:43

Hej Miss42

En psykolog eller en psykiater vil kunne hjælpe dig igennem angsten. Du kan muligvis få en henvisning til psykolog eller psykiater fra lægen. Hvis du ikke vil besøge den læge der står på sygesikringsbeviset, kan du bare slå op i telefonbogen, og vælge en anden læge.

Dette er et problem du ikke vokser fra og det går ikke over af sig selv. Det er nok ikke det svar du havde helst vil have, men som jeg ser det er der ingen vej uden om Psykolog eller Psykiater. Terapeuter duer ikke, da de slet ikke er uddannet godt nok.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Besvar