angst for alt, mest mad

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.
Besvar
durald

angst for alt, mest mad

Indlæg af durald » 20 jun 2004 14:38

hej derinde

Jeg lider af meget af angst. Ikke kun for flyvning, køre tog, sejle, men mest med at være bange for at få min mad galt i halsen. Det er meget slemt og kører rundt i hovedet hele dagen. Hvis jeg først får lidt galt i halsen, kan jeg ikke spise mere, og tænker på hele tiden at det sidder der stadigvæk. Folk siger at jeg bare kan tænke på noget andet, men det kan de sagtens sige. Jeg har haft det i 28 år, så det er ikke noget nyt. Jeg har fået piller for det, men dem er jeg stoppet med. Det var Benxodiazipaner, og det er noget gidt og de virkede ikke mere. Jeg er også bange for at blive rigtig syg hvor jeg skal spise mange piller for dem kan jeg ikke sluge, jeg har købt en pilleknuser. Jeg får piller for forhøjet blodtryk og dem knuser jeg jeg hver dag. Jeg har et arbejde hvor de ikke ved noget om det her, de syntes bare at jeg ikke spiser ret meget, men det er fordi jeg tygger og tygger maden grundigt og så bliver jeg mæt.
Hvad kan jeg gøre ?? er der nogen der har prøvet denne form for angst.
Mange hilsner
Lis

Warlord
Kontakt:

Indlæg af Warlord » 20 jun 2004 22:33

Jeg kender dette Utrolig godt, kun i korter stykke tid mange gange, men nok til at vide hvordan det er, det seneste er dog da jeg var inde hos militæret, der spiste jeg ikke fra dag 1, og indtil jeg blev hjemsendt en månedet senere, det ville sige 30dage uden mad, samt meget hårdt fyskisk arbejde næsten hver dag.

For mig har det været noget med at drikke en ½ liter for at spise en lille bid, og blive ved på den måde, samt få suppe ned, hvilken hjælper utrolig meget, da det smøre halsen, og søre for at det Næsten er umuligt at få noget galt, Jeg ville anbefalde dig at starte i det små, og så arbejde dig op, og spisning er ikke noget du skal være opmærksom på da det kun gør det meget være at tænke på alt det der kan gå galt.

Du kan altid smide en PM til mig hvis du ville vide mere..

//Warlord

Feurio
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Feurio » 07 sep 2004 20:49

Nu kan jeg godt se, at indlægget er halvgammelt, men det er rart at se, at der er andre, der også har den tanke, selvom den er rigtig træls. Jeg har en kombination af det med at få noget galt i halsen, og samtidigt er jeg også meget bange for at få en allergisk reaktion af den mad jeg spiser, fordi jeg er fødevareallergiker. Men det har taget overhånd de sidste to måneder, hvor jeg også er blevet bange for at spise ting, jeg godt kan tåle. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal gå til min læge eller ej. På den ene side vil jeg gerne tage det her, inden det bliver værre, på den anden side er jeg lidt nervøs for, at jeg ikke "har det dårligt nok" (for nu at være rigtigt dansk :P )

Warlord
Kontakt:

Indlæg af Warlord » 13 sep 2004 12:18

hej durald,

Jeg kender godt dit problem, jeg ville også gerne indrømme, at der går mange gang flere dage i mellem jeg spiser, mange gange bange for hvad der sker med en osv.

Jeg tror personlig ikke at piller har den store effect, den eneste måde er simplt hen, at prøve sig frem og se hvordan man klare sig best.

HVis du har MSN, eller ICq skal du være velkomme til at skrive, hvis det er da tingene går lidt langsomt over forums

Marie

Indlæg af Marie » 16 maj 2007 08:45

Kære alle.

Mon ikke det trods alt er mere risikabelt at undlade at spise end at spise? Ud af de mange millioner mennesker, der findes på jorden - hvor mange dør så af at få noget galt i halsen? Jeg har ingen tal - men mon ikke det er meget, meget få? Og det til trods for at alle mennesker nok med mellemrum FÅR noget galt i halsen. Men vi er heldigvis snedigt indrettet med reflekser, der nok skal få os til at hoste det op igen.

(Dette er ikke ment ironisk på nogen måde, men nogle gange må man stille sig selv nogle spørgsmål, der måske kan føre til, at man kommer til at betragte en situation anderledes og mindre faretruende end man tidligere har gjort).

Mange hilsner
Marie

Pamela

Indlæg af Pamela » 30 sep 2009 02:48

Hej Durald og jer andre..

Jeg har et problem med at drikke væske er bange for at få det galt i halsen og blive kvalt i det..så kan kun drikke langsomt..

Sluge piller er også et stort problem for mig..vidste ikke man kunne købe en pilleknuser men er jo en del piller som ikke må knuses!

luffe

Indlæg af luffe » 20 dec 2009 13:53

Hej pamela og jer andre. da jeg var lille kunne jeg ikke synke så godt havde svært ved det, jeg fik nogle piller som udvidede mit spise rør meget lidt, men nok til at få selvtilliden tilbage og turde drikke, samtidig bedøvede det også lidt, kan bare huske jeg ikke tænkte over det da jeg fik de piller.
Jeg fik dem af min læge, og kan bare ikke huske hvad de hedder, men prøv nævn dem for ham.

trilletrold

Re: angst for alt, mest mad

Indlæg af trilletrold » 09 jan 2011 14:34

Min lille pige (nu 10 år) havde det sådan med kød. Vi forsøgte at skære det i meget meget små stykker, og alligevel kunne hun få det til at vokse inde i munden, til hun fik kvælningsfornemmelser. Jeg har aldrig været en mor, som har insisteret på, at hun alligevel skulle spise det. Hun fik ganske enkelt lov til at spytte det ud i skraldespanden og forsøge at spise noget andet. Jeg tror på, at det med at afdramatisere, når der opstår sådan et problem, kan hjælpe personen igennem det. I dag spiser hun gladelig kød. Jeg vil ikke give dine forældre skylden, men hvordan foregik det i dit barndomshjem? Skulle du sidde ved bordet, indtil tallerkenen var tom?

Besvar