Mega angst for operation

Angst for fx at bruge elevator eller flyve.

Mega angst for operation

Indlægaf Silvia » 15 mar 2017 12:29

Hej,

Jeg ved ikke om jeg skriver i det rigtige forum og i det rette emne.
Jeg døjer ikke normalt med angst.
Men alt hvad der har med operation, indgreb, sygehuse osv., gør mig sindsygt utilpas.

Jeg har igennem flere år haft celle forandringer, og er blevet undersøgt, og fået 2 operationer i samme forbindelse.
Mindre indgreb, men jeg har været nervøs og bange for hver undersøgelse og operation. Det skal siges at mine undersøgelser har været meget smertefulde og ubehagelige. Jeg fik fjerne lidt af livmoderen, og det har medført mange smerter.

Nu skal jeg om 2 dage have fjernet livmoderen. Fordi man frygter at det kan udvikle sig til kræft.
Jeg har vidst i 2 måneder. Jeg har været så bange, og jeg håbede lidt, at det gik over når jeg fik vænnet mig til tanken.
Men det har fyldt alt for meget, nu er jeg mega angst, og kan ikke sove og kan næsten ikke fungerer normalt. Udenpå ser det normalt ud, men indeni er alt kaos.

Jeg er bange for at den kikkert operation som jeg skal have lavet, ikke går som den skal, og at de skal skære mig op.
Det fylder meget. Og alt omkring denne operation, gør mig panisk, jeg tuder og jeg stresser helt op.
Det er SÅ belastende. Jeg ville SÅ gerne bare kunne tage det med oprejst pande. Være sej, og tænke over at jeg er priviligeret, at bo et sted hvor jeg kan blive opereret trygt og sikkert, og ikke mindst - At det ikke (forhåbentlig) har spredt sig til kræft.
Jeg skammer mig over min latterlige angst. Det er så skørt - Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.

Jeg har været til forundersøgelse, hvor jeg har fortalt omkring min angst og jeg spurgte også til noget beroligende op til dagen/på dagen.
Men det bruger man ikke, fik jeg at vide.

Er der nogen der har erfaringer med dette eller som kan give mig et godt råd?

Mvh.
Silvia
Silvia

Tilbage til Enkelfobi